loading...

astor

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 17:10

روستای کسما

از روستاهای زیبا و دیدنی در اطراف صومعه سرا روستای کسما می باشد، روستای کسما از روستاهای جذاب صومعه سرا که علاوه بر طبیعت زیبا و جذابش، چندین بقعه و حمام تاریخی نیز در خود دارد، روستای سرسبز کسما دارای قدمت زیادی می باشد، حمام تاریخی این روستا دارای ۹ گنبد می باشد که در طول روز نور آسمان را به داخل منعکس می کند و صحنه ای بسیار زیبا و دیدنی به وجود آورده است. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط هواپیما تهران رشت را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

غذاهای محلی صومعه سرا

صومعه سرا دارای غذاهای سنتی و محلی بسیاز خوشمزه ای می باشد که می توانید در اقامتگاهی که اسکان دارید و یا از رستوران های صومعه سرا غذای محلی و خوشمزه ای سفارش داده و نوش جان نمایید، از خوشمزه ترین غذاهای این شهر می توان به برنج اصیل ایرانی، باقلاقاتوق، پامادورقاتق، خوشکو واویج، چغرتمه، خولی، کباب ترش، ترش تره، پلا کباب و… اشاره کرد. که خوردن آنها تجربه ی بسیار منحصربفرد و جذابی را به شما هدیه می دهد. در کنار این غذاهای خوشمزه از سیر ترشی، زیتون پرورده، ترشی و سیر نیز استفاده کنید که لذت غذاخوردن را چند برابر می کند.

سوغات و صنایع دستی صومعه سرا

صومعه سرا نیز مانند دیگر شهرهای ایران دارای سوغات و صنایع دستی می باشد، از سوغاتی های با ارزش این شهر می توان به برنج درجه یک ایرانی که عطر و بوی آن در هنگام پخت هوش از سرتان می برد، علاوه بر برنج درجه یک می توان به چای خوش عطر، حلوای ضیا بر، نیشکر، انواع مرباها و ترشیجات شمالی، زیتون و رب اناراشاره کرد. از سوغاتی های دیگر صومعه سرا می توان به صنایع دستی نظیر لوازم چوبی، تابلوهای نقاشی و مینیاتوری، انواع وسایل حصیری، دست‌ بافته‌های پشمی و فرش‌‌های دست ‌باف اشاره کرد.

بازدید : 0
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 زمان : 10:51

مسجد اورتاکوی؛ نگین درخشان تنگه بسفر

مسجد زیبا و شکوهمند اورتاکوی، با معماری خاص و قدمت چندین ساله‌اش، یکی از اصلی‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که طرفداران زیادی دارد. وجود این مسجد بی‌نظیر در ناحیه بشکیتاش و در سمت کرانه غربی تنگه بسفر و زیبایی اطراف آن، جذابیت مضاعفی را به آن بخشیده است. این جذابیت و زیبایی تا حدی است که بسیاری از افراد، از آنجا با نام بهشتی برای عکاسی یاد می‌کنند. قدمت مسجد اورتاکوی به سال‌های ۱۸۵۴ تا ۱۸۵۶ باز می‌گردد که در ابتدا آن را به خاطر سلطان عبدالمجید یکم، مسجد بزرگ سلطان عبدالمجید نام نهادند. آخرین بازسازی و مرمت این مسجد در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت و نکته جالب درباره آن، هم‌جواری این مسجد سنتی و پل مدرن بسفر است که تقابلی از سنت و مدرنیته را به وجود آورده.

نمای بیرونی مسجد با سنگ‌های مرمر مزین شده و طرح برجسته های روی آن، زیبایی چشم‌نوازی را به مسجد باشکوه اورتاکوی بخشیده است. پنجره‌های بلند و سرتاسری در این مسجد، منبع تامین نور فضای داخلی هستند. گنبد بزرگ اورتاکوی و دو مناره زیبای مرمرین آن، تصویری زیبا و جذاب را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. داخل مسجد نیز شکوه و زیبایی خاصی دارد. ردیف‌های برپایی نماز برای نمازگزاران جایگاه معینی است که بخش زنانه آن دقیقا رو به روی چشم‌انداز تنگه قرار می‌گیرد. لوسترهای زیبا و بزرگ، خطاطی‌های نستعلیق و نوشته‌های ظریف و هنرمندانه، فضای داخلی مسجد را باشکوه‌تر کرده است. خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران استانبول و بلیط لحظه آخری چارتر را با آس چارتر تجربه کنید.

بازدید : 0
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 13:10

باغ اکبریه بیرجند

بیرجند یکی از شهرهای تاریخی که در شرق ایران و مرکز استان خراسان جنوبی قرار گرفته است. ارتفاع این شهر از سطح دریا 1480 متر است. بیرجند دارای آب و هوای بیابانی گرم و خشک ودر مناطق مرتفع آب و هوای نیمه بیابانی ملایمی را داراست. از معروف ترین محصولات این شهرمی توان به گندم ،جو ، چغندر قند ، پنبه ، زعفران و زرشك و عناب آن اشاره کرد که در توانسته در بازار ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار شود، بیرجند همچنان دارای معادن مس ،منیزیت ، پنبه نسوز، گل سفید،بازالت، سنگ آهک می باشد. علاوه بر این محصولات و معادن این شهر دارای آثار تاریخی با ارزشی می باشد، بناهای تاریخی وكهن که نشان دهنده فرهنگ وتمدن این شهر است که از لحاظ فرهنگ علم ومعرفت این شهر یكی از درخشان ترن نقاط ایران محسوب می شود. جالب است بدانید این شهر دومین شهر در ایران است که در سال ۱۳۰۲ از لوله‌کشی آب شهری برخوردار شد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی بیرجند ( باغ اکبریه ) بپردازد هکراه ما تا پایان این مقاله باشید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط لحظه آخری ارزان تهران بیرجند را به راحتی از این سامانه تهیه نمایید.

بازدید : 0
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 زمان : 14:15

با بهترین و معروف ترین غذاهای لبنان آشنا شوید

بیروت بهترین نوع غذاهای بین المللی و محلی لبنانی دارد که سفر به ان باعث شده تا طعم غذاهای جدیدی را بچشید و با این شهر کاملا اشنا شوید. در این مقاله از اس چارتر می خواهیم شما رابا بهترین رستوران ها و غذاهای لبنان اشنا کنیم همچنین می توانید بلیط چارتری تهران بیروت و خرید بلیط چارتری را از اس چارتر بخواهید، پس با ما همراه باشید.

رستوران ام شریف

یکی از بهترین رستوران های لبنانی ام شریف است که در این رستوران موزیک زنده هم بخش می شود و می توانید در حین شام خوردن از صدای موسیقی لذت ببرید. این رستوران از هر نظری که فکرش را بکنید عالی است، دکوراسیون بسیار خوب و رفتار خوب پرسنل همه باعث شده تا این رستوران عالی به نظر برسد. توجه داشته باشید برای رفتن به این رستوران از قبل حتما میز رزرو کنید زیرا این رستوران بسیار شلوغ است.غذاهای این رستوران شامل لبنانی، خاورمیانه ای، مدیترانه ای است.

آدرس: لبنان، بیروت، خیابان ویکتور هوگو

بازدید : 0
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 12:04

آشنایی با جاذبه های گردشگری رامسر عروس شهر های ایران!

موزه تماشاگه خزر

این موزه که معروف به کاخ مرمر است سبک معماری ان اروپایی است. مساحت این کاخ 600 متر است و و در سال 1316 در باغی به مساحت 60 هزار متر ساخته شده است. باغ این موزه شامل گونه های گیاهی دست نیافتنی خارجی ومرکبات در ان کاشته شده است. اولین نهال مرکبات ایران در این باغ ساخته شده است. هنرمندان بزرگ ایران و جهان طرح های زیبای قشنگی با گچ بری های زیبا و 4 ستون سنگی بزرگ به کار برده اند و ببر سنگی،مجسمه های برنزی، مرمری، نقاشی عتیقه و فرش های گران و نفیس و کریستال همگی در این موزه قابل دیدن هستند. شما می توانید در اولین فرصت بلیط ارزان چارتر رامسر و بلیط هواپیما خود را از اس چارتر بخواهید.

بازدید : 0
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 زمان : 10:49

مرکز تندیس ساری

تندیس که بازار و مرکز خرید است از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک به مکان های گردشگری چون میدان و برج ساعت، خانه تاریخی فاضلی و پاساژ چهل ستون و همچنین خانه تاریخی کلبادی، مسجد جامع ساری، داروخانه مجیدیان، چاپ اوج و مدرسه خسرویه واقع شده است، اگر می خواهید بعد از گشت و گذار در این مراکز خرید تفریح کنید پیشنهاد می کنیم از این مکان ها دیدن فرمایید.

آدرس: مازندران– ساری– انقلاب– اب انبار

مرکز تجاری فرح آباد ساری

مجتمع تجاری فرح اباد ساری مکان مناسبی برای خرید و گشت و گذار است که از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک به پاساژ 600 و فروشگاه کتاب امیر کبیر واقع شده است برای بازدید از این مرکز تجاری کافی است در اولین فرصت ممکن خرید بلیط چارتر اهواز ساری خود را از سامانه اس چارتر انجام بدهید.

آدرس: مازندران– ساری– بزرگراه شهید سلیمانی

از جمله پاساژ های دیگری که می توانید در شهر ساری بازدید کنید در لیست پایین قرار داده شده است:

پاساژ پرشیا ساری

آدرس: ساری، میدان شهدا، ابتدای خیابان ملا مجدالدین، پاساژ پرشیا

مجتمع تجاری خوان خان

آدرس: ساری، خیابان حافظ، خیابان مگنولیا، مجتمع تجاری خوان خان

پاساژ تقوی

آدرس: ساری، خیابان فرهنگ، پاساژ تقوی

پاساژ گل

آدرس: ساری، خیابان قارن، پاساژ گل

مرکز تجاری شهر

آدرس: ساری، خیابان فرهنگ، مرکز تجاری شهر

مرکز خرید مهر ۱

آدرس: ساری، خیابان قارن، مرکز خرید مهر

بازدید : 0
شنبه 15 ارديبهشت 1403 زمان : 17:56

مسیر دسترسی به پارک ساعی تهران

برای رسیدن به پارک ساعی راه ها و وسایل نقلیه مختلفی وجود دارد، بااستفاده از خودروی شخصی،اتوبوس، تاکسی و یا مترو می توانید خود را به این پارک برسانید، اگر از مترو استفاده می کنید باید در ایستگاه میرزای پیاده شوید و به خیابان‌های بهشتی و وزرا بروید، اگر از خودروی شخصی استفاده می کنید، می توانید از سه اتوبان رسالت، مدرس و کردستان به سمت پارک ساعی بروید و بااتوبوس های بی آر تی نیز در ایستگاه آبشار پیاده شوید و پارک در مقابلتان قرار دارد. با تهیه بلیط لحظه آخری ارزان هواپیما اصفهان تهران در سایت آس چارتر از مزایا وتخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس پارک ساعی: تهران، خیابان ولیعصر

جاذبه های دیدنی در اطراف پارک ساعی تهران

جاذبه های شهر بزرگی مثل تهران بسیار زیاد می باشد، جاذبه های تاریخی که از گذشته های دور به جا مانده است و یا جاذبه های طبیعی و توریستی با مدرن ترین امکانات که برای بازدید از آنها نیاز به چند روز سفر دارید، در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه های تاریخی و طبیعی تهران می پردازیم که بتوانید بعد از بازدید پارک ساعی به بازدید از این جاذبه ها بپردازید، در ادامه همراه ما باشید.

بازدید : 1
شنبه 15 ارديبهشت 1403 زمان : 13:50

قنات زارچ در 18 کیلومتری شهر یزد قرار گرفته است. این قنات از روستای "فهرج" شروع می شود و سپس بعد از گذر از روستاهای؛ خویدک، دهنو و اکرمیه وارد شهر یزد می شود و بعد از عبور از میان شهر یزد، با عبور از مسجد جامع به سوی روستای زارچ حرکت می کند. این قنات 100 کیلومتر می باشد.

گفته می شود زمان استفاده و بهره برداری از قنات زارچ حدودا به سال 1300 میلادی باز می گردد. بعد از ورود اسلام به ایران، مسجد جامع یزد را به روی بستر این قنات ساختند تا از آب این قنات هم آب انبار مسجد را پر کنند و هم نمازگزاران برای وضو از آب این قنات استفاده کنند. برای بازدید از این اثر تاریخی زیبا می توانید بلیط هواپیما اهواز یزد خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید. این قنات در سال 1384 به عنوان آثار ملی ایران ثبت گردیده است. بعد از این تصمیم اقداماتی جهت حفظ و نگهداری بیشتر قنات انجام شده است و بخش هایی از این قنات که طی زمان آسیب دیده بودند، مرمت و بازسازی گشته است اما بازهم به جهت گسترش بافت شهری در این منطقه، بخش هایی از آن حذف شده است.

ویژگی های قنات زارچ

چاه های حفر شده برای قنات زارچ، معمولا قطری 90 سانتی دارد. عمق هر چاه بسته به زمینی که در آن حفر می شود متفاوت است. مقطع چاه های قنات زارچ، برگرفته از سبک زمان زرتشتیان، مربع می باشد. آبدهی این قنات تا بیش از 50 سال پس از تاسیس بسیار بالا بوده است اما در سال های اخیر به جهت حفر زیاد از حد چاه در این قنات و ساخت ساختمان در آن محدوده، دچار کم آبی شده است. در ابتدای ساخت این قنات، آّبدهی آن 150 لیتر بر ثانیه بوده است. متاسفانه آبدهی قنات زارچ در سال های اخیر بسیار کاهش پیدا کرده است. آبدهی این قنات امروزه به 25 لیتر بر ثانیه رسیده است. در ساخت قنات زارچ، 2115 میله چاه حفر شده و در حال حاضر حدود 800 خانوار از خانواده های روستایی یزد، مالک این قنات می باشند. سطح زیر کشت باغی که از این قنات استفاده می کنند 25 هکتار و سطح زیر کشت زراعی نیز 400 هکتار می باشد. عمق چاه مادر قنات زارچ را 85 متر برآورد کرده اند.

شاخه های اصلی قنات زارچ

این قنات دارای 3 سر شاخه اصلی می باشد. نام آنها: (شور، شیرین و ابراهیم خویدکی می باشد.) در حال حاضر 2 شاخه شیرین و ابراهیم خویکی آن خشک شده است. قنات شیرین آن از مسجد جامع یزد عبور می کند. شاخه شور قنات زارچ از آن جهت شور نام گرفته است که چاه مادر آن در منطقه آب های شور قرار گرفته است. میزان آبدهی این سرشاخه امروزه 60 لیتر بر ثانیه است و در مظهر قنات نیز 28 لیتر می باشد. مردم یزد برای حفظ و نگهداری از این قنات شورای را تشکیل داده اند. اعضای این شورا 5 نفر می باشند که نمایندگانی از سوی مالکین و شاربین قنات هستند. از بین این 5 نفر یک نفر به عنوان نماینده تام الاختیار انتخاب می شود که به مدت یک سال رابط میان مالکان و نمایندگان می باشد. آس چارتر همراه شما در رزرو آنلاین بلیط بندرعباس یزد می باشد.

بازدید : 6
جمعه 14 ارديبهشت 1403 زمان : 13:36

شهرستان خوانسار یکی از شهرهای تاریخی در استان اصفهان است، این شهر دارای قدمت تاریخی زیادی می باشد و به دوره قبل از اسلام باز به ایران باستان باز می گردد، طبق شواهد و آثار به دست آمده دیگر قدمت این شهر را به عصر اسکندر مقدونی نسبت داده اند و طبق بررسی های مورخان این شهر زمانی مرکز حکومت امویان و عباسیان و طاهریان و صفاریان و سلجوقیان و خوارزمشاهیان بوده است، همچنین طبق نوشته ها و تحقیقات به عمل آمده جنگ بین اسکندر و داریوش سوم نیز در همین منطقه رخ داده است. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان چارتر در شهر مشهد می باشد.

موقعیت جغرافیایی شهرستان خوانسار

شهر خوانسار حدود 892 کیلومتر مربع مساحت دارد و در غرب اصفهان و فاصله 175 کیلومتری مرکز استان اصفهان واقع شده است، این شهر از لحاظ جغرافیایی از سمت شمال به شهرستان گلپایگان، از غرب به استان لرستان، از شرق به نجف آباد و از جنوب به فریدن منتهی می شود.

آب و هوای خوانسار

خوانسار دارای آب ‌وهوای دل‌ انگیز و مطبوعی می باشد،

بازدید : 7
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 14:02

جاذبه های گردشگری آبادان

وقتي نام آبادان را مي شنويد ، یاد چه می‌ افتید؟ لهجه‌ ی گرم بچه‌های آبادان؟ مردماني خونگرم ؟ رودخانه‌ ها یا همان شط‌‌ های جاری در دو سوی آبادان؟ هوای گرم و شرجی؟ پالایشگاه؟ یا حتی جنگ؟ بیش‌تر افراد، آبادان را با همه‌ی این‌ مشخصه ها می‌شناسند. نام آبادان با دوران شهرنشینی مدرن ایران پیوند خورده است . مثل هر شهر افتخار آفرین دیگری جاذبه‌های گردشگری آبادان بسيار است که نباید از دست‌شان دهید. ما مناطق دیدنی آبادان را که نباید از دست بدهید، دراين مقاله آس چارتر به شما كمك مي كند كه اگر بليط چارتر مشهد آبادان داريد همه مناطق ديدني را ببينيد .

مسجد زنگوني ها

يكي از اولين مناطق ديدني آبادان كه باید سراغش را بگیرید، «مسجد رنگونی‌ها»ست. این مسجد هیچ رنگ ‌و‌بویی از معماری ایرانی ندارد و تمام و کمال نمایش‌گر معماری شبه‌‌جزیره‌ی هندوستان است. این مسجد یکی از مناطق دیدنی آبادان است که در سال ۱۳۰۰ شمسی، در نقطه‌ی صفر مرزی، همجوار با اروندرود بنا شده. گفته می‌شود، مسجد رنگونی با تقاضای مسلمانان اهل شبه‌قاره‌ی هند و به‌ویژه اهالی «رانگون» در «میانمار» فعلی که در آبادان ساکن بودند، ساخته شده است . البته بنای مسجد را کارگران پاکستانی پالایشگاه آبادان ساخته‌اند ويكي از زيبايي هاي اين شهر مي باشد . گچ‌بری‌ها و کار روی سیمان مسجد رنگونی‌های آبادان منحصر‌به‌فردهمين بنا است. رنگ‌هایی که در معماری هندی دیده می‌شود و البته محرابی گل‌گون که با انبوهی از نقش و نگاره‌های اسلیمی و طرح‌های هندسی پردازش و تزیین شده‌ است. موزه‌ی اسناد تاریخی و خطی آبادان نيز در این مسجد قرار گرفته است.

موزه آبادان

موزه‌ آبادان از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران است که سال ۱۳۳۸ در شهر افتتاح شد. با توجه به اشیای گران‌بهایی که در این موزه وجود دارد، باید آن را جزو مناطق دیدنی آبادان که نباید از دست دهید، قرار دهیم. فارغ از آثاری که از دوره‌های مختلف تاریخی در آن قرار دارد، بنای موزه با گنبد خاص بالای آن بسیار دیدنی و تماشايي است. معماری این گنبد با ارتفاع ۵ متر و ۲۲ سانتی‌متر از گنبد «مقبره‌ی دانیال نبی» در شوش الهام گرفته شده و آن را به یکی از دیدنی‌ترین مناطق دیدنی آبادان تبدیل کرده است. یافته‌هایی از تمدن شوش تا آثاری از دوران «صفویه»، «قاجاریه» و همچنین مجسمه‌ها، تندیس‌ها و یافته‌های مردم‌شناسی جورواجوری در این موزه کنار هم جمع شده‌اند كه باعث شده گردشگران زيادي با خرید بليط چارتر تهران آبادان به اين شهر بيايند و از اين موره بسيار جذاب ديدن كنند .

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 187
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 93
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 148
  • بازدید ماه : 366
  • بازدید سال : 1853
  • بازدید کلی : 1853
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی